joi, 18 octombrie 2012

Trei super-operatii la Constanta!


Trei super-operatii la Constanta!

In cursul zilei de ieri, seful Clinicii de Chirurgie Cardiovasculara, dr. Mircea Patrut, si echipa sa au avut de dus la bun sfarsit trei interventii chirurgicale de mare finete. Primul pacient, in varsta de 65 de ani, avea artera carotida dreapta infundata, in urma unui accident vascular cerebral. „Ca urmare a dereglarii metabolismului uman, grasimile din sange se depun pe peretele intern al arterei pana o ingusteaza complet, iar tot tesutul care depinde de ea moare. Asa a murit si o parte din creierul pacientului. Am deschis artera, am curatat-o, am largit-o si am facut o artera prin care acum poate circula sangele in conditii normale. Operatia a durat o ora si jumatate si a fost o reusita, deoarece pacientul poate pleca acasa in doua zile”, ne-a declarat dr. Mircea Patrut.
Ceilalti doi pacienti operati in cursul dupa-amiezii de ieri, in varsta de 45 de ani si respectiv 75 de ani, au avut arterele inimii infundate la bifurcatia arterelor care pleaca de la membrele pelvine si respectiv de la membrele superioare. „Am refacut arterele, le-am curatat si in cele din urma, le-am largit, pentru ca sangele sa poata circula din nou in conditii normale. Din fericire, operatiile au decurs normal si nu ne-am confruntat cu situatia in care trebuia sa inlocuim arterele cu altele noi, din plastic”, ne-a explicat dr. Patrut. De la inceputul anului 2007, in Constanta s-au efectuat peste 3.000 de operatii pe arterele carotide, toate, sub indrumarea directa a doctorului Mircea Patrut. Pacientii operati in cursul zilei de ieri au fost refuzati in clinicile din Bucuresti, iar ultima speranta care le putea reda o viata normala era Clinica de Chirurgie Cardiovasculara din cadrul Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Constanta
Coralia POPESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu