duminică, 21 octombrie 2012

Nunarul 4 al Revistei Dreapta Credinta /Credinţa ,rugăciunea şi dragostea naşte speranţă şi vindecă orice durere



Revista Dreapta Credinţă – Publicaţie Teologică, Bisericească şi educativă de cuget românesc lansata de Biserica  "Nasterea Sfantului Ioan Botezatorul" Constanta.



Până de curând nu credeam în destin. Mergeam după premiza că , în viaţă, totul este întâmplător. Însă, într-o dimineaţă, stând de vorbă cu o persoană pentru care credinţa, puterea şi curajul sunt trei elemente definitorii pentru a trece mereu pentru fiecare cumpănă a vieţii, mi-am dat seama că ne naştem cu un scop, iar Dumnezeu a creat pe om şi a dat viaţă pentru ca noi să ajutăm la rândul nostru alte vieţi.

Coralia POPESCU


Anastasia Jelea este una dintre aceste persoane care are nevoie în permanenţă de sprijinul, atenţia şi rugăciunile noastre. A fost diagnosticată încă din primele clipe ale vieţii cu o boală rară, Morb Pott cu parapareză şi spasticitate.“Când era însărcinată, mama mea a fost nevoită să facă un vaccin antiholeric. Medicii mi-au spus că acesta ar fi motivul pentru care am aceste probleme. De la trei luni până la vârsta de şapte ani am stat imobilizată în ghips la Spitalul de Copii Grigore Alexandrescu din Bucureşti“, începe să povestească  femeia.
 Însă, Anastasia Jelea este dovada vie a faptului că un diagnostic grav nu înseamnă condamnare la viaţă, ci renaştere. Rugăciunea, credinţa şi dragostea celor din jur sunt remediile care    i-au dat puterea să creadă într-o lume mai bună şi să înveţe să se integreze în această societate dar, mai mult decât atât, să se reinventeze constant.
Stereotipurile sociale despre şi atitudinea faţă de persoanele cu handicap sunt de o natură foarte complexă în societatea noastră. Persoanele cu handicap sunt adesea privite cu un amestec de ostilitate şi teamă sau un amestec de compasiune şi milă, uneori acest compartament ducând la marginalizarea ,distanţarea faţă de acestea. 
Phaedra is an inspiration and a role model for women with disabilities.Anastasia Jelea trebuie să fie o sursă de inspiraţie şi un model pentru femeile cu handicap sau chiar pentru noi toti. She now represents others in wheelchairs throughout the country and she plans to travel across the country to attend various events to promote individuals with disabilities.“Just because you have a disability, does not make you a different part of society,” Phaedra said.“Doar pentru că am  un handicap, aceasta nu înseamnă că sunt o altă parte a societăţii .Consider că mentalităţile unora se vor transforma în bine şi astfel  putem fi în continuare considerat un popor activ, inteligent în societatea noastră. Omul are nevoie de şanse iar pentru a-şi valorifica şansele cei cu nevoi mai speciale, au nevoie de stimulare, îndrumare, educaţie, apreciere şi respect“ ,That's my biggest goal.”a mai spus Anastasia .
Deşi problemele cu care se confruntă puteau să-i transforme sufletul în piatră, are puterea să zâmbească ,să glumească chiar ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat . Dorinţa ei nemărginită de a trăi şi de a se bucura de o viaţă normală au determinat-o să termine cursurile şcolii generale în satul natal, să urmeze o şcoală profesională şi să se angajeze la o cooperativă din Constanţa, după cum povesteşte aceasta, unde a lucrat timp de 11 ani. “Din primul salariu câştigat i-am cumpărat mamei şi fraţilor tot ce aveau nevoie. Am muncit ca lenjer-broder până într-o zi când mi s-a făcut rău şi a trebuit să mă interneze la Sanatoriul din Agigea, unde am suferit multe operaţii si am urmat tratamente greu de suportat“, explică Anastasia.
̋Candela îmi deschide inima spre Dumnezeu... ̏
Când credea că nu va mai fi vreodată fericită, Anastasia Jelea a cunoscut cel mai frumos şi mai măreţ sentiment, dragostea. Acum 27 de ani, Dumnezeu i-a oferit o familie, un om care să o iubească şi să îi schimbe viaţa.̋̋̋̋̋̋ Soţul meu lucra ca tehnician aparatură medicală la Policlinica CFR. Ca şi mine, din cauza unui vaccin, soţul meu a fost diagnosticat cu sechele poliomielitice, radiaţiile de la locul de muncă agravându-i ulterior boala. Iubirea este dată de la Dumnezeu. Când îmi este rău aprind candela care îmi dă o putere şi o forţă inexplicabilă. Candela îmi deschide inima spre Dumnezeu. Simt că atunci apare Maica Domnului în casa mea , nu mai simt durere şi uit de boală ̋, conchide aceasta. După cum ne-a povestit însuşi Anastasia, regretul pe care îl are de la această viaţă este că nu a cunoscut sentimentul de a fi mamă.
Singurul lucru care i-ar putea umple golul din suflet este să meargă într-un pelerinaj la Mormântul Sfânt din Ierusalim. ̋ În viaţă m-am mulţumit cu ce mi-a dat Dumnezeu. Am vrut să vizitez Mormântul Sfânt dar nu am ajuns, gândindu-mă că ceream prea mult lui Dumnezeu ̋, ţine să sublinieze aceasta.
Veniturile oamenilor cu handicap se rezumă doar la pensie şi la indemnizaţia lunară,aceasta fiind insuficientă pentru supravieţuire. ”Viaţa noastră este o luptă permanentă, pentru a ne păstra sănătatea mintală, pentru a supravieţui, nu pentru a trăi, pentru a ne menţine drepţi într-o lume la care nu ne putem adapta, fără ajutorul celor din jurul nostru! Puterea oamenilor constă în unitate. Cu cât sunt mai mulţi oameni care cred într-o cauză cu atât ea se va materializa,se va concretiza mai repede.Nu am cerut niciodată nimic,dar orice ajutor venit din partea rudelor,a prietenilor au fost binevenite ̋,spune Anastasia Jelea.

Cu ocazia zilei sale de naştere celebrata pe 11 septembrie , Colegiul redacţional al revistei Dreapta Credinţă îi urează  LA MULŢI ANI BINECUVÂNTAŢI !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu