miercuri, 17 octombrie 2012

Neptun, lider in topul reclamatiilor


http://observator.ro/2308/neptun-lider-in-topul-reclamatiilor-2308.html

Neptun, lider in topul reclamatiilor

Neptun, lider in topul reclamatiilor
In cursul lunii iulie au fost inregistrate si solutionate peste 270 sesizari si reclamatii formulate de turistii veniti pe litoral.
Inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au rezolvat cu rapiditate aceste sesizari si reclamatii, iar acolo unde s-au constatat incalcari grave ale legislatiei in domeniul protectiei consumatorilor, operatorii economici au fost sanctionati.
In localitatea Costinesti au fost 107 reclamatii inregistrate, din care 32 s-au dovedit a fi intemeiate. La o terasa din aceasta statiune s-a reclamat de catre un consumator neinformarea corespunzatoare asupra preturilor preparatelor culinare. La cercetare s-a dovedit ca aceasta reclamatie este intemeiata. Preturile sunt la 100 g, unele preparate fiind la portii ce depasesc aceasta cantitate. Operatorul economic a fost amendat contraventional cu 3.000 lei.
In Eforie Nord s-au reclamat conditiile necorespunzatoare de cazare la o structura de primire turistica cu functiuni de cazare si s-a solicitat returnarea contravalorii unei nopti de cazare incasata abuziv. La cercetare s-a constatat ca prezentarea pe site nu corespunde realitatii. Astfel, s-a dispus restituirea contravalorii unei nopti de cazare de 140 lei consumatorului, iar operatorul economic a fost amendat cu 3.000 lei.
Tot la o terasa din Eforie Nord s-au reclamat conditiile neigienice de pregatire a preparatelor culinare. La cercetare s-au confirmat cele reclamate, deoarece bucataria era dotata necorespunzator. Operatorul economic a fost amendat cu 4.000 lei.
Inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au primit reclamatii si din partea turistilor veniti sa-si petreaca concediul in statiunea Neptun. Aici au fost inregistrate 111 reclamatii, din care intemeiate au fost doar 38.
La un hotel si restaurant din Saturn turistii au reclamat faptul ca primesc mancare putina si de calitate necorespunzatoare, sortimentele de preparate culinare se repeta mereu, iar la hotel mobilierul este vechi, baile fiind nefunctionale. In urma cercetarii s-a constatat ca reclamatia turistilor este partial intemeiata, iar operatorul economic nu a fost amendat.
La o structura de primire turistica cu functiuni de cazare din Venus  cazarea turistilor s-a facut in alt pavilion decat cel mentionat pe bilet. In urma cercetarii s-a constatat ca nu erau pregatite, in momentul cazarii,  camere in pavilionul mentionat pe bilet. In urma controlului efectuat de inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, turistul a fost cazat in pavilionul mentionat pe bilet.
Tot in statiunea Venus, un turist a reclamat perceperea taxei de parcare pentru autoturism, care era deja inclusa in pret, deoarece i s-a mai perceput o data. In urma cercetarii, consumatorului i-a fost restituita  contravaloarea taxei.
In statiunea Mamaia au fost inregistrate, luna trecuta,  57 reclamatii, din care s-au dovedit intemeiate, in urma cercetarii, 20 reclamatii. La o structura turistica de primire cu functiuni de cazare din Mamaia a fost reclamat de catre turisti serviciul de cazare. Acestia au rezervat o camera fara avans, si cand s-a ajuns in Mamaia camera nu era rezervata. Inspectorii au decis, in urma controlului, ca aceasta reclamatie este intemeiata si au aplicat o amenda de 8.000 lei. La un operator economic din Bucuresti, care detine un punct de lucru in Mamaia, s-a reclamat comercializarea de produse alimentare cu data durabilitatii minimale depasita. Reclamatia a fost intemeiata, iar in urma acesteia operatorul economic a fost sanctionat contraventional cu amenda de 7.000 lei si au fost interzise definitiv la comercializare cinci kg carne de pui, in valoare de 205 lei.
Coralia POPESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu