luni, 15 octombrie 2012

Cum poate “produce” Google bani pentru mass-media Publicat de Coralia Popescu în Noile Media și Web 2.0 la martie 30, 2012

http://ro.ejo-online.eu/665/noile-media-si-web-2-0/cum-poate-%E2%80%9Cproduce%E2%80%9D-google-bani-pentru-mass-media 




*EJO Student Contribution
O nouă metodă de a atrage bani din mediul online este taxarea motoarelor de căutare și a altor companii de internet care generează numeroase rezultate prin articolele lor. Această metodă se regăsește într-un proiect de lege pregătit de Germania, în scopul de a ajuta companiile mass-media.
Potrivit publicației DailyBusiness.ro, actorii implicați în piața românească au păreri diferite vis-a-vis de ce ar însemna aplicarea unei astfel de măsuri și în România și, de asemenea, în ceea ce privește efectele pe care le-ar produce un astfel de proiect legislativ.
În opinia lui Vurujan Pambbucian, membru în Comisia pentru tehnologia informației în Parlament, un astfel de proiect nu ar aduce beneficii, datorită faptului că mass media online ar deveni necompetitivă, în primul rând prin subvenționare, și, nu în ultimul rând, prin primirea unor sume de bani din partea acestor campanii.
Proiectul deține detalii încă neclare
Pe de altă parte, reprezentantul Ringier România, Andrei Frunză, online business manager, este de părere că promulgarea acestui proiect de lege este un nou model economic al industriei. În acest sens, acesta estimează că motoarele de căutare reprezintă un element extrem de important pentru ecosistemul traficului oricărui site de conținut, având o pondere de minimum 25%.
În altă ordine de idei, Varujan Pambuccian afirmă că respectivele companii, deținătoare ale motoarelor de căutare, nu sunt dispuse să plătească pentru preluarea conținutului online fiindcă ele funcționează deja ca niște companii care își plătesc taxele și impozitele datorate statului.
Reprezentantul Ringier România,  în contradicție cu declarația lui Varujan Pambuccian, consideră că motoarele de căutare ar putea fi dispuse să plătească pentru indexarea conținutului online, doar dacă această investiție are abilitatea de a le genera profit.
Măsura, imposibil de aplicat la nivelul Uniunii Europene
În ceea ce privește posibilitatea aplicării acestei măsuri și pentru mediul online românesc, Pambuccian a afirmat pentru  publicația DailyBusiness.ro că măsura ar fi imposibil de aplicat la nivelul întregii Uniuni Europene, chiar dacă se va aplica în Germania. “Cu excepția TVA-ului, Comisia Europeană nu poate legifera taxe care să se aplice la nivel național”, a ținut să precizeze reprezentantul Comisiei pentru tehnologia informației din Parlament. ()
Legea va afecta mai multe servicii web
În legătură cu această situație, reprezentanții Google în România au ținut să citeze poziția exprimată recent de Eric Schmidt, președinte executiv al Google. În consecință, acesta este de părere că acest tip de reglementări vor crea costuri adiționale care duc la ineficiență, reducând  în acest fel nivelul de dezvoltare al Internetului.
Președintele executiv al Google, Eric Schmidt, a declarat pentru publicația DailyBusiness.ro că ”internetul este o componentă foarte importantă a succesului economic al Germaniei. De aceea, trebuie acordată o atenție deosebită unor asemenea  schimbări. Inițiativa nu este o lege care se referă la Google, ea va afecta mai multe servicii web și nu este soluția cea mai bună de a da bani publicațiilor. Mai degrabă aș alege să încercăm să găsim împreună cu presa noi modalități de obținere a veniturilor și fluxuri de licențiere”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu