luni, 15 octombrie 2012

Vodafone conduce topul celor mai vizibile branduri în social media

http://ro.ejo-online.eu/1049/publicitate-si-marketing/vodafone-conduce-topul-celor-mai-vizibile-branduri-in-social-media


*EJO Student Contribution
Publicaţia online Daily Business.ro a publicat topul celor mai active branduri în social media. Pe primele trei poziţii se află companii cu activităţi diferite. Selecția brandurilor s-a făcut pe baza clasamentului de anul trecut şi a nominalizărilor transmise de principalele agenţii interactive şi de comunicare existente pe piaţa românească.
Topul realizat face referire la cele mai active branduri în social media, care s-au remarcat pe parcursul anului trecut prin campanii ce au integrat inovativ în mixul de comunicare cele mai de impact strategii.
Potrivit Top Social Brands 2012, realizat de revista Biz, Vodafone se menţine în poziţia de lider, urmat de Petrom, care a avansat cu două poziţii, şi Pepsi, brand nou intrat în top.
Revista Biz a fost lansată în anul 2000, are o apariţie bilunară, iar publicul ţintă îl reprezintă managerii cu vârste cuprinse între 25 şi 45 de ani. Tirajul revistei este de 10.000 de exemplare pe număr, auditate BRAT, dintre care 4.600 sunt abonamente. Revista se distribuie în zonele urbane din ţară.
Vodafone răspunde solicitărilor clienţilor pe Facebook
 Potrivit Revistei Biz, Vodafone a derulat campanii pe bloguri, Twitter (Vodafonebuzz) şi pe două pagini de Facebook (Vodafonero şi Fundatiavodafone). Printre activităţile derulate pe Facebook se numără susţinerea estivalurilor de film Anonimul (“Cinefili în Deltă”) şi TIFF (“Cluj: The Movie”); a Gadgeteer Awards 1 şi 2 (2011, 2012), a “Undercloud” (prima piesă de teatru pe Facebook).
Vodafone are profil actualizat pe Wikipedia, în limbile română şi engleză, cont pe Flickr (vodafonebuzz) şi canal pe YouTube (vodafonebuzz). De asemenea, Vodafone a susţinut Webstock 2011, How To Web, iPhone Party, Secret Santa Party și Lady Bloggers Party.
Interactivitatea se pare că este interpretată ca fiind foarte importantă, căci Vodafone răspunde solicitărilor clienţilor pe Facebook, prin aplicaţia Asistență, pe Twitter, pe forumul Vodafone şi pe principalele forumuri din ţară. De asemenea, Vodafone are unul dintre primele conturi pe Pinterest, din România.
Cele mai  spectaculoase salturi ale brandurilor active în social media
În 2011, locurile 2 și 3 în topul celor mai active branduri în social media erau ocupate de BCR şi Microsoft, iar Petrom se afla pe poziţia a patra. Trebuie remarcat saltul spectaculos a brandului Danone, care a urcat în 2012 pe locul 5, cu 20 de locuri mai în sus faţă de clasamentul de anul trecut.  Ocupantul locului 4 este Orange, care a crescut trei poziţii faţă de anul trecut.
Din top 10 branduri cu cea mai intensă activitate în social media mai fac parte: Nokia, Heineken, BCR, Ford şi Avon.
Realizatorii Topului Social Brands 2012 au ţinut să declare că “În premieră, la patru ani de la prima ediţie a clasamentului celor mai active branduri în social media, reunim 50 de branduri campioane care s-au remarcat pe parcursul 2011 prin  campanii care au integrat inovator în mixul de comunicare cele mai de impact strategii de social media”.
Metodologia clasamentului
În topul din acest an sunt incluse 50 de branduri, deși în anii trecuţi erau doar 30. Selecţia brandurilor s-a făcut pe baza activităţilor desfăşurate în social media în intervalul ianuarie 2011 – februarie 2012. Nu au fost luate în calcul produse media, produse online sau activităţi de autopromovare desfăşurate de agenţiile de comunicare.
Brandurile incluse pe lista scurtă au desfăşurat, în mod constant, cel puţin trei dintre activităţile presupuse de social media.  Printre tipurile de activităţi luate în calcul se numără blogul de companie, Campania pe bloguri (bannere, posturi, teste); implicarea bloggerilor în campanii (folosirea imaginii bloggerilor în campanii); comunicare; cont pe Twitter; campanii de promovare pe Twitter; gestionarea unei pagini pe Facebook.
Voturile exprimate au ţinut cont de gradul de popularitate şi impactul acţiunilor desfăşurate, cum ar fi buzz pe bloguri, apariţii în media sau prezenţe la evenimente.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu